O ręcznym szyciu i pikowaniu patchworkowych pledów.
Niewiele jest w polskim internecie o ręcznym szyciu, a jeszcze mniej o ręcznym pikowaniu patchworkowych pledów. Postanowiłam wiec podzielić się z innymi zdobywaną zazwyczaj ze źródeł anglojęzycznych, a jeszcze częściej metodą prób i błędów wiedzą na te tematy. Jest to spojrzenie osoby początkującej nie tylko w patchworku, ale również w szeroko pojętym krawiectwie w ogólności. Wszystkich zainteresowanych zapraszam :)

środa, 16 marca 2011

Nowy projekt - poducha "Blazing Star"

Postanowiłam przećwiczyć zszywanie bardziej skomplikowanych form ;)

Co tam trójkąty, poszłam od razu na całość - robię blok Blazing Star. Schemat tu .


Na zdjęciu wycięte elementy i jeden zszyty blok. Kilku elementów brak, bo:


A tu gotowy element:


Oczywiście popełniłam błąd - i to chyba poważny.
Wyczytałam gdzieś, że należy przyciąć zapasy na wierzchołkach "diamencików" , żeby było jak najmniej nawarstwień pod spodem. No i przycięłam je tak gruntownie, że cudem będzie jeśli szwy się nie porozłażą...
Zszywając drugi blok zastosowałam metodę układania zapasów przeciwstawnie i okazało się, że da się w miarę gładko rozprostować całość. Niestety wtedy skrzyżowania są mniej precyzyjnie zgrane...

Gotowy blok posłuży mi do uszycia poduszki. Dodam ramki, najprawdopodobniej podłożę tkaniną i przepikuję. Zastanawiam się nad tym, czy dawać ocieplinę....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...